IMIC 2006

ΠλοήγησηΕπικοινωνίαΕκτύπωση

 




ΜΕΤΑ ΤΟ IMIC 2006...

 

Το διεθνές συνέδριο "Μάρκετινγκ Προορισμών και Χώρων Διοργάνωσης Εκδηλώσεων", πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη επιτυχία, από 9 Φεβρουαρίου έως και 11 Φεβρουαρίου 2006, στο Κέντρο Τεχνών του ACS στην Αθήνα, με τη συμμετοχή 429 ελλήνων και ξένων συνέδρων.

 

Παρουσιαστές της τελετής έναρξης ήταν οι δημοσιογράφοι Ρένια Τσιτσιμπίκου και Γιώργος Αμυράς, από την εκπομπή «Μένουμε Ελλάδα» της ΕΡΤ, που καλωσόρισαν τους συνέδρους κάνοντας ειδική αναφορά σε κάθε μία από τις 39 περιοχές της Ελλάδας που εκπροσωπήθηκαν στο συνέδριο.

 

Το συνέδριο ξεκίνησε με σύντομες ομιλίες και χαιρετισμούς των κ.κ. Χάρη Κοκκώση Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Τουρισμού, Γιώργου Τσακίρη Προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής (ΕΞΑ) και Γιάννη Ευαγγέλου Προέδρου του Συνδέσμου των Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) και του Γραφείου Συνεδρίων Αθηνών (ACB). Επίσης, χαιρετισμό απηύθυνε η κ. Έλενα Μυλωνά εκ μέρους του κ. Βασίλη Μπρόβα Προέδρου του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών Θεσσαλονίκης (TCVB), καθώς επίσης και η κ. Πόλυ Χρυσανθακοπούλου Γενική Διευθύντρια του Κέντρου Τεχνών στο ACS. Γραπτούς χαιρετισμούς έστειλαν οι κ.κ. Σταύρος Ανδρεάδης Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και Τάσος Κουμάνης Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Οργανωτών Εκθέσεων και Συνεδρίων (ΣΕΟΕΣ).

 

Στην πρώτη συνεδρία, ο κ. Tony Rogers από τον Βρετανικό Οργανισμό των Συνεδριακών Προορισμών (BACD) και Διευθυντής του Βρετανικού Οργανισμού των Επαγγελματιών Διοργανωτών των Συνεδρίων (ABPCO) αναφέρθηκε στο destination branding ενώ ο κ. Dirk Glaesser, υπεύθυνος για τις εκδόσεις του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού (WTO), παρουσίασε το πολύ επίκαιρο θέμα της διαχείρισης κρίσεων.

 

Στη δεύτερη συνεδρία, ο κ. Michael Weissman, της Fresh Perspectives από τις ΗΠΑ, τόνισε πόσο σημαντική είναι η δημιουργία προσδοκιών και πόσο προσεκτικός πρέπει να είναι ένας προορισμός να μη δημιουργεί προσδοκίες υψηλότερες από τις πραγματικές. Ο κ. Ανδρέας Παπαθεοδώρου, από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τόνισε ότι για να αναπτυχθεί ένας προορισμός χρειάζεται η εφαρμογή ειδικής επενδυτικής στρατηγικής αλλά και η επιλογή του κατάλληλου δικτύου συνεργατών από την πλευρά των επιχειρήσεων. Ο πρώην πρόεδρος του ΕΟΤ και ερευνητής στον κλάδο του τουρισμού, κ. Γιάννης Πατέλλης παρουσίασε μια σειρά από σλόγκαν και λογότυπα τουριστικών προορισμών, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η καινοτομία και οι φρέσκες ιδέες στο μάρκετινγκ των προορισμών είναι διεθνώς πολύ περιορισμένες.

 

Στην τρίτη συνεδρία, ο κ. Nikolaus Breisach παρουσίασε στους συνέδρους την ιδιαίτερα καινοτόμα στρατηγική προώθησης και επικοινωνίας που ακολουθεί το συνεδριακό κέντρο του Graz της Αυστρίας, στο οποίο επί σειρά ετών είναι διευθυντής. Στην ομιλία του, ο κ. Σωτήρης Αυγούστης από το Indiana Purdue University των ΗΠΑ, αναφέρθηκε στην ιστορία της Ινδιανάπολης ως προορισμού για συνεδριακές και εκθεσιακές εκδηλώσεις. Ο κ. Γιώργος Μπαρμπούτης, του ξενοδοχείου Rodos Palace και μέλος της επιστημονικής ομάδας τουρισμού του Επιμελητηρίου Ρόδου,  τόνισε ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον εμπειρίες και ότι η Ρόδος θα μπορούσε να το προσφέρει αυτό μέσα από την αναβίωση μύθων και ιστοριών όπως για παράδειγμα με την ανακατασκευή του Κολοσσού της Ρόδου.

 

Στην τέταρτη συνεδρία, η κ. Ελευθερία Γκρίμπα από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου παρουσίασε τα στοιχεία που συνθέτουν τον επαγγελματικό τουρισμό ενώ ο κ. Αθανάσιος Κεφάλας από την S&B Βιομηχανικά Ορυκτά ανέλυσε το θεσμό των Milos Conferences και αναφέρθηκε στους στόχους και τις προοπτικές του.

 

Πριν από τη δεξίωση της βραδιάς, το συγκρότημα «Λύραυλος» εκτέλεσε μουσικά κομμάτια χρησιμοποιώντας όργανα τα οποία ήταν ακριβή αντίγραφα αντίστοιχων μουσικών οργάνων της αρχαίας Ελλάδας.

 

Στην πέμπτη συνεδρία, με την οποία ξεκίνησε η δεύτερη μέρα του συνεδρίου, η κ. Τζίνα Ρούπακα, από την εταιρεία ερευνών Focus, παρουσίασε τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας που πραγματοποίησε  η εταιρεία της σχετικά με τον προσδιορισμό της ταυτότητας των προορισμών και των χώρων διοργάνωσης εκδηλώσεων. Ο κ. Alex Deffner από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ανέλυσε θέματα που αφορούν στο marketing plan μιας μικρής πόλης και στην περίπτωση της Νέας Ιωνίας στη Μαγνησία. Η κ. Ειρήνη Βάρδα Καψή, από τα Capsis Hotels και ο κ. Παναγιώτης Ποδηματάς από την Podimatas Audiovisuals,  έκαναν εκτενή αναφορά στον ICCA με αφορμή τη διεξαγωγή του συνεδρίου της στη Ρόδο τον Οκτώβριο του 2006. Στη συνέχεια, ο κ. Βασίλης Θεοχαράκης, καθηγητής στο ALBA Graduate School, τόνισε ότι πετυχημένες επιχειρήσεις είναι εκείνες που μεταμορφώνονται και έτσι επιβιώνουν. Εξήγησε την έννοια «morphing» στους οργανισμούς, σύμφωνα με την οποία πρέπει να γίνεται συνεχής ανανέωση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, σημαντικές αλλαγές στα προϊόντα, καθώς επίσης και ευελιξία στο στρατηγικό σχεδιασμό. 

 

Στην έκτη συνεδρία ο αργεντινός, κ. Jorge E. Castex, της International Conference Services (ICS), αναφέρθηκε στις στρατηγικές, τις τακτικές και τις διαδικασίες για τη διεκδίκηση συνεδρίων στην αγορά των διεθνών ενώσεων ενώ ο κ. Νίκος Αυλώνας, του Centre for Sustainability and Excellence και καθηγητής στο Deree College, ανέπτυξε το θέμα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στο πλαίσιο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό. Ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ και ο κ. Γιάννης Φώτης, σύμβουλος τουρισμού της Market Plan, ανέλυσαν τα 10 στάδια τοποθέτησης ενός προϊόντος στον ανθρώπινο νου και συζήτησαν το μέγα θέμα της ανάγκης επανατοποθέτησης του ελληνικού τουρισμού.

 

Στην έβδομη συνεδρία, ο κ. Γιώργος Μιχαηλίδης, της Luis Cruise Lines, τόνισε τα  πλεονεκτήματα της διοργάνωσης συνεδρίων και άλλων εκδηλώσεων σε κρουαζιερόπλοια ενώ ο κ. Σταύρος Δαλιάκας από την Aegean Airlines, έκανε αναφορά στην αποστολή της εταιρείας του, την ιστορία της, την ανερχόμενη πορεία της, τους προορισμούς και το προφίλ των επιβατών που εξυπηρετεί. Η κ. Δήμητρα Δασκαλάκη, διευθύντρια του τμήματος Επικοινωνίας της Imaco Media, παρουσίασε τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που υπάρχουν για τη μεταμόρφωση ενός οποιουδήποτε τόπου στον ιδανικό τόπο για μία μαγευτική εκδήλωση. Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Βουγιουκαλάκης, ερευνητής του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, παρουσίασε το Γεωτουρισμό ως μια μορφή εναλλακτικού τουρισμού που ενδείκνυται στη χώρα μας λόγω της ωραίας μορφολογίας των πετρωμάτων και των μοναδικών ηφαιστειογενών τοπίων. Η κ. Ουρανία Βρόντου, καθηγήτρια στο Alpine Center, μίλησε για το πως οι διάφοροι οι προορισμοί μπορούν να αξιοποιήσουν τον αθλητικό τουρισμό.

 

Στην όγδοη συνεδρία, η κ. Λίλα Κωνσταντινίδου, chief wedding planner της Ηλιότοπος ΑΕ, αναφέρθηκε στο destination weddings μια νέα μορφή ειδικού τουρισμού που τα τελευταία χρόνια αυξάνεται διαρκώς στην Ελλάδα και ο κ. Γιώργος Κοτσερίδης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών εξήγησε την σημασία του οινικού τουρισμού και την ανάπτυξή του τα τελευταία χρόνια.  Με την ομιλία του κ. Aρη Ίκκου, της JBR Hellas, που ανέλυσε τον «προσβάσιμο» τουρισμό τονίζοντας ότι οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες είναι επίσης πιθανοί τουρίστες, έκλεισε η δεύτερη ημέρα του συνεδρίου.

 

Στην ένατη συνεδρία, με την οποία ξεκίνησε η τρίτη μέρα του συνεδρίου κ. Amanda Cecil, του Indiana Purdue University, μίλησε για την ανάγκη της συνεχούς εκπαίδευσης στο χώρο της βιομηχανίας του συνεδριακού τουρισμού. Η κ. Αδαμαντίνη Μάζη, από την Mazi Great Events, αναφέρθηκε στο ρόλο που παίζουν τα συνέδρια και οι λοιπές εκδηλώσεις σαν ένα παράγοντας του destination branding. Ο κ. Δημήτρης Κούτουλας, από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στα διάφορα στοιχεία που συνθέτουν το μάρκετινγκ προορισμών και την αναγκαιότητα της ενασχόλησης ειδικών για την ανάπτυξή του. Στη συνέχεια ο κ. Δημήτρης Μιχαηλίδης, της European Culinary Heritage Network, έκανε αναφορά στην περίπτωση της Κοζάνης και τις δραστηριότητες που έχει αναπτύξει η ιδιωτική πρωτοβουλία για τη δημιουργία του τοπικού συμφώνου ποιότητας.

 

Στο στρογγυλό τραπέζι που ακολούθησε, ο κ. Γιώργος Χατζηγιαννάκης του εστιατορίου Σελήνη στη Σαντορίνη, ο κ. Κώστας Βακιρτζής, του εστιατορίου Πλους Ποδηλάτου στον Πειραιά, η κ. Μένια Ζαφειροπούλου από το Κτήμα Χατζημιχάλη και ο κ. Κώστας Κωνσταντινίδης από την Ηλιότοπος Συνέδρια, μίλησαν για την γαστρονομία ως εργαλείο marketing για ένα προορισμό.

 

Στη δέκατη συνεδρία ο κ. Ζαχαρίας Αγιουτάντης, από το Πολυτεχνείο Κρήτης, μίλησε για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των websites που δημιουργούνται από βάση δεδομένων.  Η κ. Ράνια Δεϊμέζη, της Travel Media Applications, τόνισε τη σημασία της βελτιστοποίησης στις μηχανές αναζήτησης των κόμβων των προορισμών με στόχο την καλύτερη ανάδειξη τους στο internet που όλο και περισσότερο αποτελεί βασικό εργαλείο marketing. Η κ. Μαργαρίτα Μανούσου, αρχισυντάκτρια του MΕΕΤINGREECE, ανέλυσε τον σωστό και αποτελεσματικό τρόπο παρουσίασης ενός προορισμού στις τουριστικές εκθέσεις. Στη συνέχεια ο κ. Αθανάσιος Ράπτης της Helexpo, μίλησε για  την σημασία των εκθέσεων και την απήχησή τους ενώ ο κ. Νίκος Κούμανης, της Xenia Εκθέσεις-Συνέδρια, κάλυψε το θέμα του εκθεσιακού μάρκετινγκ και αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα που έχουν οι προορισμοί όπου διεξάγονται εκθέσεις.

 

Το συνέδριο έκλεισε με το Marketing Destinations Workshop που συντόνισε ο κ. Δημήτρης Κούτουλας του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου στο οποίο αναλύθηκαν οι περιπτώσεις της Κρήτης και της Πάρου.

 

Το IMIC είχαν  θέσει υπό την αιγίδα τους το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής (ΕΞΑ), ο Σύνδεσμος Ελλήνων Οργανωτών Εκθέσεων & Συνεδρίων (ΣΕΟΕΣ), το Athens Convention & Visitors Bureau (ACVB), και το Thessaloniki Convention & Visitors Bureau (TCVB).

 

Διοργανώθηκε με την επιστημονική συνεργασία του Alba Graduate School και της εταιρείας ερευνών Focus. Επίσημος αερομεταφορέας του συνεδρίου ήταν η εταιρεία Aegean Airlines.

 

Μεγάλος Χορηγός του συνεδρίου ήταν το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο ΕΟΤ. Το IMIC υποστήριξαν επίσης η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής, το Κέντρο Τεχνών του ACS στο Χαλάνδρι, οι εταιρείες Vision, Intercatering, το ξενοδοχείο Divani Caravel, η εταιρεία Conference Interpreters και το μουσικό συγκρότημα αρχαίας ελληνικής μουσικής Λύραυλος.

 

Media partner του συνεδρίου ήταν ο Ρ/Σ Σκάι 100,3. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν η εφημερίδα Καθημερινή, ο Οινοχόος, η εκπομπή «Μένουμε Ελλάδα» της ΕΡΤ, το Marketing Week και τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα του τουριστικού τύπου: Greek Travel Pages, Exhibit, Hellenic Sun Editions, Hellenic Travelling, Τουριστική Αγορά, Συνέδριο, Χρήμα και Τουρισμός, Travel Daily News, Meetingreece, Tourism Report, και Xenia News.

 

Παράλληλα με το συνέδριο πραγματοποιήθηκε έκθεση στην οποία συμμετείχαν οι: Aegean Airlines, ALBA Graduate School, Chech Tourism, Europartners, Exhibit, Exporama, Global Relations Coordinators, Heliotopos Group, Hellenic Sun Editions, Hellenic Travelling, Intercatering, Marketing Week, Meetingreece, Tourism Report, Travel Daily News, Xenia News, Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων, Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, Επιτροπή Τουρισμού Κυκλάδων, Κτήμα Λαζαρίδη, Μένουμε Ελλάδα - ΕΡΤ, Συνεδριακό Κέντρο Μήλου -Γεώργιος Ηλιόπουλος, Συνέδριο, Τουριστική Αγορά, Χρήμα και Τουρισμός.

 

Το επόμενο συνέδριο της σειράς IMIC (International Meetings Industry Conferences) θα έχει θέμα "Marketing Destinations: Focusing on Incentive Trips, Team Building Events and Corporate Entertainment" και θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, 7 και 8 Φεβρουαρίου 2007.

 

Web site συνεδρίου: http://imic2006.conferences.gr

 

 

Τελευταία ενημέρωση:  16/11/2006

Σχεδιασμός και υποστήριξη από Heliowebs